PROJEKTY I INNOWACJE REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
1. Projekt E-Twinning : English with friends - Realizuje mgr ALESIA ASMUSHKINA
2. Projekt E-twinning: Challenge accepted- realizuje mgr ALESIA ASMUSHKINA
3. Innowacja pedagogiczna :Rozwijanie sprawności językowych w zakresie języka mniejszości narodowej-niemieckiego poprzez zastosowanie książek i filmów niemieckojęzycznych w nauczaniu wczesnoszkolnym - realizuje mgr ANETA WOŹNICA
4. Innowacja pedagogiczna: Ojczyznę kocha się, bo własna- realizuje mgr GRAŻYNA ŚWIERCZ
PROJEKTY REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
1. Projekt z językowo - czytelniczy " NIEMIECCY PISARZE DZIECIOM- realizujĄ :mgr Elżbieta Pędzik, mgr Renata Marciniak i mgr Grażyna Świercz
2. Projekt E-Twinning - "Let's get to know", czyli POZNAJMY SIĘ! - realizuje mgr Alesia Asmushkina
3. Projekt E-Twinning - "Welcome to my dreamland", czyli WITAM W MOJEJ KRAINIE MARZEŃ! - realizuje mgr Alesia Asmushkina
4. Projekt "Niewidomy kolega? Mój dobry przyjaciel, a ja już wiem jak mu pomagać"
5. Projekt z języka niemieckiego - DEUTSCH AG - realizuje mgr Elżbieta Pędzik i mgr Alesia Asmushkina
6. Projekt "Opolskie dla podstawówek - zdalne nauczanie zbliża"
INNOWACJE PEDAGOGICZNE w roku szkolnym 2020/2021
1. Jestem kimś - realizuje mgr Małgorzata Wronowska
2. Jestem Polakiem - realizują mgr Grażyna Świercz i mgr Wojciech Kwieciński( w ramach innowacji projekt BOHATERON)
3. Podróż przez zjednoczone Niemcy - realizuje mgr Elżbieta Pędzik
4. Rozwijanie sprawności językowych w zakresie języka mniejszości narodowej-niemieckiego poprzez zastosowanie książek i filmów niemieckojęzycznych w nauczaniu wczesnoszkolnym - realizuje mgr Aneta Woźnica
INNOWACJE PEDAGOGICZNE W ROKU SZKOLNYM 2019/2020
1. Taniec i ruch w rozwijaniu orientacji przestrzenno - kierunkowej oraz kształtowaniu intuicji geometrycznych - realizuje mgr Karolina Gawlik
2. Rozwijanie sprawności językowych w zakresie języka mniejszości narodowej-niemieckiego poprzez zastosowanie książek i filmów niemieckojęzycznych w nauczaniu wczesnoszkolnym - realizuje mgr Aneta Woźnica
3. Tańczyć każdy może - realizuje mgr Daria Bejm
4. Focus on English - realizuje mgr Alesia Asmushkina
5. Młody matematyk w labolatorium - realizuje mgr Marta Więdłocha
6. Czarodziejskie słowa - realizuje mgr Grażyna Świercz
7. Jestem kimś - realizuje mgr Małgorzata Wronowska
PROJEKTY REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2019/2020
1. Ogólnopolski projekt grantowy wspierający talenty informatyczne.
2. EDUKO- Bardzo Młoda Kultura 2019/2020- Opolskie projekty
3. Projekt Nauka pływania uczniów klas I-III
4. Lekkoatletyka dla każdego - 2 grupy
5. SKS dla klas V
6. SKS dla klas VII-VIII
7. Projekt SZKOŁA PAMIĘTA
8. Projekt BohaterON
9. Projekt E-Twinning - Gotowanie przez zabawę
10. Projekt E-Twinning - Świat bez granic
Realizujemy projekt SZKOLNY KLUB SPORTOWY, w tym:
- zajęcia sportowe - lekkoatletyka, piłka siatkowa.
Realizujemy projekt LEKKOATLETYKA DLA KAŻDEGO, w tym:
- zajęcia sportowe,
-pozyskaliśmy sprzet sportowy do zajęć.
PROJEKTY REALIZOWANE W RAMACH MIĘDZYNARODOWEGO PARTNERSTWA SZKÓŁ
"Z czeskimi przyjaciółmi chronimy przyrodę i tworzymy ekodzieła"
"Z czeskimi przyjaciółmi przeciwdziałamy uzależnieniom oraz promujemy zdrowy i aktywny styl życia"
"Aktywni uczniowie"
"Nic o nas bez nas, czyli rosną nam młodzi samorządowcy"
" Góry i ludzie oczami dzieci"
"Z przyjaciółmi w historycznych miastach"
Z wielką przyjemnością informujemy iż w roku szkolnym 2021/2022 nasza
JEDYNKA w ponownie realizuje projekty eTwinning związane z
międzynarodową współpracą szkół. W bieżącym roku szkolnym będziemy
realizować z uczniami klas siódmych i ósmych trzy anglojęzyczne projekty
"English with friends" and " Culture exchange" oraz "Challenge accepted".
Projekty mają na celu wzbogacenie programu nauczania języka angielskiego o
zagadnienia kulturowe innych państw oraz motywowanie uczniów do uczenia
się i działania.
Uczniowie będą mogli udoskonalić umiejętność sprawnego komunikowania się
w języku angielskim , poszerzyć wiedzę, rozwijać ciekawość poznawczą i
kreatywność oraz poznać nowoczesne technologie poprzez połączenie nauki z
zabawą.
Projekty eTwinning zdecydowanie pomagają w realizacji podstawy
programowej poprzez bezpośredni kontakt z ludźmi z innych krajów, którzy
reprezentują odmienne kultury. Umiejętność komunikowania się w języku
obcym, współpracy, posługiwania się nowoczesną technologią oraz
funkcjonowania we współczesnym świecie w dobie globalizacji – to tylko
niektóre przykłady zaczerpnięte z podstawy programowej, w przypadku których
projekty eTwinning są niezwykle pomocne.
Ważne jest także kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz
rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata.
Życzymy dużo ciekawych pomysłów, sukcesów, satysfakcji z wyników oraz
frajdy podczas podróży w świat eTwinningu.
Alesia Asmushkina