W ramach współpracy między placówkami chcemy przybliżyć przedszkolakom, które w niedługim czasie opuszczą mury przedszkola środowisko szkolne. W związku z tym, czwarta grupa z Publicznego Przedszkola nr 4 odwiedziła JEDYNKĘ i wzięła udział w zajęciach w ramach realizowanej przez klasę 2b ze swoją wychowawczynią Sonią Koźlik innowacji pedagogicznej „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”.
Uczniowie przedstawili opowiadanie pt. „Wiosna” z panem Kuleczką w roli głównej, pięknie czytając z podziałem na role. Następnie wspólnie z przedszkolakami, dyrektor Małgorzatą Wronowską oraz wychowawczynią grupy Ewą Helman brali udział we wspólnych zabawach. Celem było zdobycie odznaki „Przyjaciela Wiosny”. Były zagadki, układanki, znana wszystkim zabawa „Ja mam …, kto ma…?”, która wymagała znajomości słownictwa związanego z nadchodzącą wiosną, wspólne śpiewanie oraz wykonanie opasek z symbolem nadchodzącej pory roku. Zarówno nauczycielki, przedszkolaki, jak i uczniowie pracowali z wielkim zaangażowaniem oraz wywiązali się z zadań na „szóstkę”. Przyszli uczniowie jednogłośnie oświadczyli, że są gotowi do nauki w szkole.
W tym samym czasie nasza szkolna bibliotekarka Grażyna Świercz odwiedziła pozostałe przedszkolaki w Przedszkolu Publicznym nr 4. Tematem "lekcji bibliotecznej" były dinozaury. Pani Świercz przygotowała dla dzieci różnorodne zabawy i zajęcia. Oprócz popularyzowania książek, bibliotekarka przybliżyła przedszkolakom pracę paleontologów. Wspólnie wydobyto malutkiego dinozaura z gipsowej kostki, a także rozpoczęto "wykluwanie" dinozaura z dużego, szarego jaja, umieszczając je w wodzie. Dzieci codziennie sprawdzały postępy. Były też zabawy ruchowe przy muzyce z wesołego grającego dinozaura oraz domino dinozaurowe. Przedszkolaki z zaciekawieniem odkrywały przy pomocy latarki, jakie tajemnice skrywają papierowe jaja. Każde dziecko otrzymało medal z dinozaurem za świetną zabawę podczas tych zajęć czytelniczych.
Dziękujemy uczestnikom - przedszkolakom z PP nr 4 w Ozimku - za mile i radośnie spędzony czas, a takie ciekawe, atrakcyjne i różnorodne formy współpracy pozytywnie wpływają na przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych.
Sonia Koźlik i Grażyna Świercz